The Avalanche – Snapshot 31 – Mar 6, ’19

Google censors my beheading video

Here’s the thing. I found this video (the beheading of Abdulla Tayseer Al Issa) online. I don’t know who the source was. Obviously, the orginal video was taken by someone on the scene. Was it a terrorist who had some snippet of humanity in him and felt that we should know what his partners had done to this terrified kid? Was he a member of that terrorist group who wanted to be able to brag about his fearlessness to other sickos? (Apparently, Those monsters do a lot of that.) Who knows? I forget where I saw the link, but I do remember that the link had no words, in any language, attached to it, but only characters. I was curious and clicked on it. The author of the website where I found the link was not a terrorist. He was reporting on the terrorists’ behavior. But I forget who that was as well.

I uploaded that awful video to my Google YouTube channel and I set it to private. And I’ve never shared the video with anyone. My thought was that this was an important documentary record. Someday someone in authority might make the claim that the beheading never happened or some such thing and then, because the evidence for the atrocity came to my attention, I could rebut that denier. This wasn’t a video that I was going to ever share with others lightly. It wasn’t a video that I was going to show to others because it’s “cool.” Tax-evader, deep State entity Google clearly has nothing better to do than snuff out the light wherever it can. I now know that it looks for excuses to do censorship, since I had not shared the vid with anyone and it should have been invisible to everyone. Maybe Google would like to check my drawers in my apartment just to be sure there’s no bdsm porn stashed there.

I’m so very, very happy that I’ve found BitChute, a YouTube alternative. Now, If BitChute could just get its act together and enable conventional monetary donations. I also think that its a little too uptight about everything. I don’t get its elitist forums, where you have to answer skill-testing questions in order to participate. How people-oriented of you BC. Also, How nice of you to hide me – against my wishes. I go by “Arby” on BitChute. Use the BC search, entering “Arby,” and you’ll get returns for Arby this and that, including the poison-purveying food franchise. But I don’t show up. What’s that about? (I’ve emailed them about that. Also, I just joined the forums but can’t participate until I get the go-ahead via email.)

related: “Child-Beheading Terrorist Supporter Wins Getty and Sunday Times “Defining Images” Award for 2016” by Vanessa Beeley (21st Century Wire)

Andre Vltchek

“Why has CounterPunch spiked Andre Vltchek’s ‘Lies of the Empire’?” by Ramin Mazaheri (Off Guardian)

An excerpt from the above linked-to article follows:

++(++
Reporters have only two choices: work for either privately-owned or state-owned media. I.e., you can work for shareholders, a patrician family (whether urban giants or rural petty tyrants), or some billionaire whose new sports team is in the middle of a boring rebuild, or you can work for the People.

I chose the People. Even if this closes a million doors to me – and the fact that I work for the Iranian People closes a million others – I have zero regrets.

(Blogging – working for Yourself – is now a third choice, but I don’t have the tech savvy to make that economically viable, and the vast majority of blogging journalists say the same thing.)

But what happened to Vltchek on CounterPunch? I don’t see anything from him on CP for more than a year? It is a truly top dissident media site, and they carry great thinkers, but I know they didn’t find someone better – at least not by much. I’m not the only one who has noticed this.

Is it because he has a Russian background and CounterPunch was duped on a few articles by a troll allegedly from Russia?

That was hardly the end of the world and quickly forgotten: I think every reader of CP viewed them as the victim, and thus CP could not lose any integrity…

What is far more weighty is: given the 2+ years of a dangerous, misleading and appallingly stupid Russophobia campaign, US-based CounterPunch has an obvious obligation to promote Russian-linked leftists even more strongly now. That seems so obvious from a leftist analysis that I don’t think it requires much explanation. And yet… this is when CounterPunch chose to drop Vltchek?
++)++

“As Gov’t Pushes Mandatory Vaccination, Contaminated Vaccines Found in 3 States Causing Infections” by Matt Agorist (The Free Thought Project)

An excerpt from the above linked-to article follows:

\\\
Last month, measles hysteria came to a head as every single mainstream media outlet across the country ran with stories pumping fear over some non-existent epidemic. Headlines like “For God’s Sake! Vaccinate Your Children!” and “Measles is on the rise. But telling anti-vaxxers they’re stupid won’t fix it” have run constantly since last month as the media and the government wage a war on those who advocate for vaccine safety and informed consent. There was one headline, however, that was the opposite of these and went entirely under the radar.

“Vaccines given in Kentucky, Ohio and Indiana causing infections,” read one headline that was suppressed to the deepest darkest depths of the search engine algorithm. After all, it’s hard to foster fear over a non-existent epidemic to encourage people to vote away their right to informed consent when the very medicines being mandated are found to be contaminated and causing infections. But that is exactly what happened.
///

“Anti-Semitism Cover for Censorship” by Finian Cunningham (Sputnik News)

An excerpt from the above linked-to article follows:

[=-
Let’s get this straight. Anti-Zionism is not anti-semitism, or anti-Jewishness. But the deliberate confusion of the terms allows the Israeli state and its supporters to carry out huge crimes with impunity.

The cynical confusion is also being used as a smear to undermine critical politicians and protest groups in Western states.

We have seen a rash of this false ambiguity recently with the labeling of the Yellow Vest protest movement in France as “anti-semitic” as well as the same smear being leveled at British Labour party leader Jeremy Corbyn and US congresswoman Ilhan Omar.

Omar, a newly elected Democrat member of the House of Representatives, got into hot water after she criticized Israeli lobby groups and their outsized political donations for having an undue detrimental influence on US foreign policy in the Middle East.

The congresswoman was castigated by President Donald Trump for her “anti-semitic hate speech” as well as by her own party leader in the House of Representatives, Nanci Pelosi.

But what Omar said was a simple incontestable truth; a factual statement that Israeli financial blandishments have ended up buying American government bias in propping up Israeli state interests over the rights of Palestinians…

The Israeli state continues to bulldoze Palestinian homes in illegally occupied territories and to use excessive lethal force against unarmed Palestinian protesters. Since last year, the UN estimates that nearly 200 Palestinians, including children, have been shot dead by Israeli soldiers and snipers while attending demonstrations against the cruel Israeli siege on Gaza.

US and European governments routinely keep silent on these grave crimes perpetrated by the Israeli state. A major factor is the powerful and well-financed Israeli lobby in America and the European Union…

The deliberate and dubious conflation of “anti-Zionism” with being “anti-Jewish” and thereby by extension being a sympathizer of the Nazi holocaust is a cynical attempt at covering up the horrific crimes committed by the Israeli state. It is an abject form of censorship against truth-telling on behalf of Palestinian rights, so that we are browbeaten into accepting crimes against humanity by the Israeli state and its American military sponsorship.
-=]

related: “Is there anything Nancy Pelosi would impeach a president, vice president, or justice for?” by David Swanson

“Facebook Wants You to Know if You’re Getting Your News From the Wrong Government” by Jim Naureckas (FAIR)

An excerpt from the above linked-to article follows:

==== === == =
Facebook suspended the page of In the Now, along with three other pages run by Maffick—the current affairs channel Soapbox, the environment-oriented Waste-Ed and the history-focused BackThen—after the social media giant was asked about the RT-connected pages by CNN. CNN (2/18/19), in turn, reported it was tipped off to the In the Now/RT connection by the Alliance for Securing Democracy, a group based at US government–funded German Marshall Fund.

In the Now is back on Facebook again—after a ten-day suspension—and returned with this rather user-unfriendly description:

In the Now is a brand of Maffick which is owned and operated by Anissa Naouai and Ruptly GmbH, a subsidiary of RT.

That’s not particularly helpful if you want to know what In the Now does, of course, but disclosure is good, right? For the goose but not the gander, apparently: Among the US-funded institutions with Facebook pages are, well, the German Marshall Fund. Its description just reads, “Strengthening Transatlantic Cooperation.” Will that page be taken down until the Fund acknowledges where its money comes from?

How about the PBS NewsHour, also funded by the US government? No mention of that on Facebook: Just, “On air and online, the PBS NewsHour provides in-depth analysis of the issues that matter to you.”

NPR’s Facebook page seems to go out of its way to conceal the fact that it’s US government–supported, calling itself “a privately supported, not-for-profit membership organization.” Maybe the P stands for “Private”?
Radio Free Europe/Radio Liberty

Full-fledged propaganda services are not required by Facebook to reveal their government connections–if it’s a Facebook-approved government.

Even straightforward propaganda outlets of the US government don’t have to identify themselves as such on Facebook…
= == === ====

“Why is the UK Really Banning Hezbollah?” by Robert Inlakesh (21st Century Wire)

An excerpt from the above linked-to article follows:

:||:-
Britain is set to proscribe Hezbollah in its entirety as a terrorist organization, but what does this mean and why now?

Prompted first by Britain’s Home Secretary, Sajid Javid, the move to ban Hezbollah in the United Kingdom is set to go through the House of Lords after MP approval.

Previously Britain proscribed Hezbollah military wing as a terrorist organization, but refused to ban its political wing due to recognition of its involvement in social services and political processes in Lebanon. This view seems to have changed for at least some, but what has prompted this move?

From the view point of many in the UK government, Hezbollah works counter to western interests in the Middle East, allying itself with Syria, Iran, Russia and others, in order to pursue its own objectives.
-:||:

My online response to the above linked-to article, which response I think might help clarify the situation, follows:

== =
“The framing of this organization by some media, using the public’s lack of understanding of Middle Eastern politics and Islamic sects, is done with the insidious intention of smearing Jeremy Corbyn and is flatly immature and insulting to the intelligence of the people.”

I think Robert has this one aspect of his report wrong. As he himself makes clear, there are ‘good’ reasons that the major, imperial, powers would ban Hezbollah. Precisely because it isn’t like other groups that take up arms but don’t engage – in conventional ways – in the political process, they would be seen as a threat. It would be easier for the imperial powers interfering in the affairs of middle eastern States to deal with a purely military Hezbollah, I believe.

The US long ago realized that it should withdraw from the political battlefield (where the product – dog eat dog – which it sells is a product that people don’t want to buy), which is to say withdraw from honest engagement with it. Coincidentally, I’m reading Michael Klare’s “War Without End – American Planning for the Next Vietnams,” in which (on pages 239 & 240) he notes that a Dr Eberhardt Rechtin, working for RAND, made it clear to the American politicians at the time that the US had to “put morality out of the picture.” And US planner, George Kennan, famously stated “Furthermore, we have about 50% of the world’s wealth but only 6.3% of its population. This disparity is particularly great as between ourselves and the peoples of Asia. In this situation, we cannot fail to be the object of envy and resentment. Our real task in the coming periodis to devise a pattern of relationships which will permit us tomaintain this position of disparity without positive detriment to ournational security. To do so, we will have to dispense with all sentimentality and day-dreaming; and our attention will have to be concentrated everywhere on our immediate national objectives. We need not deceive ourselves that we can afford today the luxury of altruism and world-benefaction.”

Michael Klare, who writes for the fakey TomDispatch media outlet is himself a faker, pushing the ‘Russia hacked the 20016 election’ idea and (I believe) the ‘Assad is a monster killing his own people’ line. Otherwise he’s very knowledgable.
= ==

Richard Branson

“WaPo Quietly Deletes Branson’s Venezuela Concert From Article After ‘Fake’ Attendance Figures Exposed” by Tyler Durden (ZeroHedge)

An excerpt from the above linked-to article follows:

+++—
The Washington Post has stealth-edited all mention of Richard Branson’s Venezuela aid concert in Cucuta, Colombia, after the paper originally claimed that the event “drew a crowd of more than 200,000 people Friday.”

Branson hoped to attract 250,000 people to the concert and raise $100 million to “buy food and medicine for Venezuelans suffering widespread shortages.”

The original version of the article, written by WaPo’s South American bureau chief Anthony Faiola and two other journalists, can still be seen at the Mercury News, which aggregated it before the changes were made (including a headline change)…

A second version of the article mentions Branson, but eliminates the 200,000 figure: “A convoy of 14 trucks bearing 280 tons of aid was being prepped near a warehouse loading dock here in Cucutá, where thousands of volunteers had camped overnight following a massive benefit concert for Venezuela put on by British billionaire Richard Branson.”

And the most recent version of the article has no mention of Branson or his concert

Why the change of heart?

A Saturday analysis by Moon of Alabama revealed that WaPo’s 200,000 figure was Fake News.
—+++

“A Loud Whoompfing Sound”

This entry was posted in General and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Feel free to comment!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.